這本也是亞伯拉罕訊息,而這段問答,深深的觸動了我的內在小孩,她真的好喜歡這篇

還記得剛讀到這部份的時候,那股被深深了解與體諒的感動...(淚


一個媽咪問亞伯拉罕說,怎麼辦,我5歲的孩子不聽我的話,也不聽學校老師的話...

亞伯拉罕反問說,那他聽誰的話呢?

那孩子的母親回答說,我猜,他只聽他自己的,

因為他曾對我說: You Know, I live my life my way, and you do things sort of your way.

亞伯拉罕:He must be listening to us.  (超幽默的,讓我整個噴笑 XD)


接下來是母親談到孩子在學校的情況...真的是超有個性的一個孩子

孩子的老師曾經問他說:你不聽我的話,是因為你不懂還是你不想要這麼做???

這孩子就很有種的回答說:因為我不想要這麼做。然後老師就聯絡家長了 囧

 

Abraham: Well, here is the thing. As Joseph is doing pretty much what he wants to do,  if he can maintain that, then, when we visit him 15 or 20 years from now and he is experiencing not only outrageous success in all areas of his life, but he is one of the most joyful people we have ever met, and we say, "Joseph, what is your secret?" He would say, "I had driving influence, coming forth from within, that I listen to, louder than everybody else put together. Oh my mother tried, yes, she did try. She even threatened to throw me out of the house. But I did not let anything dissaude me from my own Guidance System."

待續...

arrow
arrow
    全站熱搜

    蔓 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()